Piet Piraat – Schattenjacht – Gamedesign
Game Design for an IOS game for the Piet Piraat brand from Studio 100 via Nascom
Game Design, Art Direction, UI Design, Piet Piraat, Nascom, World Design, Drawing, Illustration, Illustratie, Tekening, Kinderen
477
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-477,bridge-core-2.5.4,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,qode-content-sidebar-responsive,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-23.9,qode-theme-bridge,disabled_footer_bottom,wpb-js-composer js-comp-ver-6.4.1,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-186
Date
Tags
Art Direction, Game Design, UI Design

Piet Piraat “Schattenjacht” – Gamedesign

Als designer bij Nascom was ik verantwoordelijk voor de grafische ontwikkeling van het Piet Piraat spel “Schattenjacht”. Gemaakt in opdracht voor Studio100 is dit spel uitgekomen voor de IOS tablet markt. Gebaseerd op het toenmalige succesverhaal Angry Birds gebruikt dit spel een gelijkaardig herkenbaar spelmechanisme. Maar met een sterk team van programmeurs wisten we dit concept te vertalen naar een jongere doelgroep. De figuren zijn hoofdzakelijk afkomstig van merchandising of specifiek getekend door illustratoren bij Studio100 zelf. De werelden en spel attributen zijn ontworpen door ons zelf aansluitend op de algemene illustratie stijl van Piet Piraat. Helaas is dit spel niet meer ondersteund voor nieuwere IOS toestellen maar met een algemene score van 4/5 in de App-store mocht dit spel er absoluut zijn.